Bedrijfsnaam bedenken – FFort

Florian was als afgestudeerd kinesist op zoek naar een naam voor zijn zaak die zich toespitst op personal training en bootcamps. Bij het overlopen van mijn vragenlijst, kwam duidelijk naar voor waar de focus op lag van zijn activiteiten. Tijdens het gesprek kwamen een aantal sterke kernwoorden terug. Genoeg informatie om mee aan de slag te gaan.
Bij het bedenken van een bedrijfsnaam gaan mijn gedachten gedurende een tijdje alle kanten uit. De inspiratie komt vaak op onverwachte momenten. Dan is het zaak om een blaadje of mijn smartphone bij de hand te hebben. Na grondig opzoekwerk en na controle in merkenregisters en sociale media kon ik drie uiteenlopende voorstellen presenteren. Sommige klanten twijfelen een tijdje. Maar Florian was behoorlijk snel overtuigd van FFort. De verwijzing naar effort, een inspanning. Naar fort, kracht. En zeker de ‘F’ fort, de sterke ‘F’ die verwijst naar de eerste letter van zijn voornaam.
Branding en website bouwen gebeurde door Wcreate – branding agency